Školský vzdelávací systém
Od 1. ročníka vyučujeme anglický jazyk
- komunikácia v anglickom jazyku prostredníctvom moderných elektronických médií
- príprava projektov s tematikou „Anglicky hovoriace krajiny“ formou tímovej práce
- prezentácia projektov pred mladšími žiakmi
- príprava žiakov na olympiádu z anglického jazyka
Druhým cudzím jazykom je v 9. ročníku ruský a nemecký jazyk, v 7. a 8. ročníku ruský jazyk.
Počítačovú techniku vnímame ako modernú súčasť vyučovania
- predmet informatika vo všetkých ročníkoch
- dve počítačové učebne, štyri učebne s interaktívnou tabuľou a jedna trieda so školským projektorom
- využívanie informačných technológií v prospech rozvoja osobnosti žiaka v rôznych vyučovacích predmetoch
- internetové popoludnia žiakov
- internetové súťaže
- rozvíjanie projektového myslenia – napr. projektovanie v eTwinningu
Telesnú výchovu orientujeme na pobyt v zdravom horskom prostredí
- ihrisko s umelým trávnikom
- slušné vybavenie telocvične a kabinetu telesnej výchovy
- kvalifikovaný učiteľ telesnej výchovy
- doskočisko, volejbalové ihrisko, bežecká dráha
- vhodné podmienky na turistické vychádzky v blízkom okolí školy
Vytvárame priestor talentovaným žiakom
- matematická Pytagoriáda, Matematická olympiáda
- Geografická olympiáda
- Olympiáda anglického jazyka
- Biologická olympiáda
- Slávik Slovenska
- Šaliansky Maťko, Hviezdoslavov Kubín
- internetové súťaže
- výtvarné súťaže
- prezentácia drotárskych a výtvarných prác na výstavkách poriadaných Regionálnym osvetovým strediskom v Žiline a na hodoch v obci
- športové súťaže na pôde školy
- medziškolské futbalové súťaže
- školský časopis Kamienok
- riešenie návrhov a pripomienok na organizáciu výchovy a vyučovania cez Žiacky parlament
Projekt školy: Náš región
- oboznamovanie sa žiakov s regionálnymi prvkami, históriou a významnými osobnosťami obce na všetkých vyučovacích hodinách; prvky projektu sú začlenené do učebných plánov
- zozbierané a vydané publikácie:
- Povesti Dlhého Poľa
- Domáci remeselník a poľný hospodár
- Nárečia dlhopoľské alebo potreba poznania tohto nárečia
- za pomoci starších občanov učenie tradičným technikám práce s drôtom, prútím a drevom na pracovnom vyučovaní a výtvarnej výchove
- reprezentovanie školy na verejnosti kultúrnymi vystúpeniami a zúčastňovanie sa na súťažiach s regionálnou tematikou
- prehlbovanie vedomostí zo slovenského jazyka a dejepisu prostredníctvom stálej expozície najmänárodopisnej zbierky a drotárstva pod názvom Na gazdovskom dvore a V gazdovskej izbe
- udržiavanie písomného styku s organizátorom 1. drotárskej výstavy v Dlhom Poli v r.1940 Karolom Gujlejom žijúcim v Mníchove a využívanie jeho nezištných rád a morálnej podpory pri realizácii nášho projektu
- spoznávanie piesní s drotárskou tematikou a trávnice našej obce; žiaci ovládajú približne 25 miestnych autentických piesní
Projekt školy: Škola podporujúca zdravie
Pod heslom „Chceme žiť a nechať žiť“ sa zameriavame na 3 hlavné ciele:
Životné prostredie:
- nástenky v triedach zameriavané na ochranu životného prostredia
- zhotovovanie kŕmidiel na hodinách technických prác a ich umiestňovanie na stromoch v školskom sade
- zabezpečovanie protidrogového programu prostredníctvom besied a súťaží
- pravidelné jarné čistenie lesných studničiek, vytvorená publikácia Huby z nášho regiónu
Humanizácia výchovy:
- aplikovanie partnerského vzťahu na vyučovaní žiak – učiteľ
- na výchovných predmetoch venovanie sa spoločenskému správaniu v škole, doma i na verejnosti
- v mesiaci október uskutočňovanie posedení pre starých a prastarých rodičov pri príležitosti Mesiaca úcty k starším
- pravidelné realizovanie Dňa otvorených dverí, kde si rodičia môžu pozrieť svoje deti pri práci na hodinách
- pri ZŠ zriadený Žiacky parlament, prostredníctvom ktorého môžu deti podávať svoje pripomienky a návrhy
Starostlivosť o zdravie:
- pravidelný pitný režim
- zhotovená publikácia Recepty starých materí, na základe ktorých žiaci spoznávajú správnu životosprávu a zdravú výživu Publikácia 5
- raz do roka na plenárnej rodičovskej schôdzke ponuka ukážky zdravej výživy
- uskutočňovanie pravidelných besied s pediatrom o správnej hygiene v období dospievania